Recepce zjednodušila život návštěvníkům radnice
Napsal Květa Hladíková
Nová recepce ve vestibulu radnice řeší první problémy občanů.
Lidé si během prvních dní provozu zvykli zařízení používat jako první kontaktní místo se svým městským úřadem.
"Podle informací pracovnic na recepci už na místě řešili několik podnětů a stížností, které byly poměrně jednoduché a vyžadovaly pouze základní odpovědi, či dohledání telefonních čísel. Recepce tak lidem ušetřila čas při hledání kanceláří, kde by jim s jejich věcí pomohli," řekl tajemník Marek Švaříček a dodal: "Jde ale o nezamýšlený, byť užitečný efekt, recepce má primárně sloužit k lepší orientaci lidí na úřadě."
Recepce je kontaktní místo přímo ve vstupním vestibulu radnice. Vznikla přemístěním turistického infocentra do nově zřízeného informačního místa. Lidé se zde mohou osobně zeptat na cestu a přítomnost konkrétního úředníka. "Podobu recepce určil architektonický návrh, protože radnice je mimořádně cennou historickou budovou a její vestibul tvoří krásný prostor. Ten byl doteď docela tmavý a nevyužitý, zřízením recepce dostal úplně jiné reprezentativní parametry," popsal starosta Necid.
Spuštění provozu recepce je součástí celého spektra změn při postupném otevírání radnice veřejnosti. "Naším cílem je, aby úřad byl pro obyvatele města co možná uživatelsky nejpříjemnější. Aby zkrátka lidé své věci vyřídili rychle, pohodlně a pokud možno příjemně. Proto klademe důraz na pohodlnou formu elektronické komunikace, to znamená elektronické online objednávání, online přenosy ze zastupitelstva, webovou knihu přání a stížností, online chaty se starostou. Zároveň ale víme, že ne vše jde takto snadno internetově vyřídit, a proto jsme pro osobní jednání upravili, resp. rozšířili pracovní dobu úředníků, přijali závazný etický kodex, zavedli recepci, měsíční setkávání se starostou a další," popsal Radovan Necid.