Most přes Oslavu v centru města už má na kontě 11 dopravních nehod
Napsal Lenka Peškova
Návštěvníci zdravotnického střediska ve Velkém Meziříčí to znají dobře.
Pokud chtějí odjet, čeká je adrenalinový zážitek - křižovatka ulic Poříčí a Vrchovecká. Z vedlejší silnice téměř nevidí, jestli se po hlavní někdo neblíží. Výhledu totiž brání více než metrová betonová zeď kolem mostu. Do křižovatky musí vjet s pomocí zrcadla a doufat, že řidič na hlavní silnici zareaguje včas nebo že zrcadlo nebude zamrzlé.
"Na této křižovatce se denně potká podle statistik kolem tisíce aut. Považuji proto za malý zázrak, že se v posledních pěti letech zde stalo jen 11 dopravních nehod. Je to asi proto, že místní tu past na řidiče dobře znají a proto jsou velmi opatrní, i když jedou po hlavní silnici, tedy po mostě," přemítá starosta Radovan Necid.
Ten napsal krajskému úřadu dopis, ve kterém jej žádá o stavební úpravy mostu. "Jestli mi dobře slouží paměť, už někdy v minulém období zařadil kraj tuto křižovatku mezi nejnebezpečnější místa na Vysočině a dokonce tehdy vzniknul i nějaký návrh řešení v podobě jakéhosi seseknutí konců betonové zdi mostu. Od té doby se ale vůbec nic nezměnilo. Proto jsem nyní požádal kraj oficiálním dopisem, aby v této věci pomohl. Most i silnice je totiž krajská a město tak může jen čekat, až se kraj začne kritickému místu věnovat," řekl starosta Necid.
Kromě samotné betonové zdi, přes kterou není do křižovatky vidět, je dalším problémem i šířka mostu, resp. vozovky. Ta je šest metrů, tedy o dva metry méně, než připouští norma. Normě neodpovídá ani křižovatka, která nemá takzvané nájezdové oblouky. Lidé z mostu na ulici Poříčí odbočují tak, že musí až do protisměru. "Zejména větším vozům to působí velké problémy a už vůbec si neumím představit, že by zde v dopravní špičce měli zasahovat hasiči s tatrou a nějaká sanitka," děsí se starosta.