Přes kolaps registru vozidel udržela velkomeziříčská radnice přepážky pro řidiče v provozu

foto J.Kašpar

Ačkoliv nový Centrální registr vozidel ministerstva dopravy ihned po uvedení do provozu zhroutil, podařilo se odboru dopravy velkomeziříčské radnice udržet všechny přepážky pro řidiče v provozu a odbavit většinu klientů.

"Poděkování si zaslouží všichni pracovníci registru vozidel, jmenovitě Ivo Kočenda, Jiří Kyncl, Irena Jeřábková, Jindřiška Krézková a Marie Rauscherová. Jejich profesionální a lidský přístup k právem naštvaným řidičům pomohl tento obrovský problém řešit bez zbytečných emocí. Samozřejmě mé poděkování patří i Jiřímu Kratochvílovi, radničnímu IT specialistovi, který nám nepřetržitě a ze všech sil pomáhal," řekl vedoucí odboru dopravy Jiří Pospíchal.

Přestože ministerstvo dopravy starý systém vypnulo už 29. června a nechalo si až do 9. července na naběhnutí registru nového, ten zkolaboval po několika minutách provozu. Ještě druhý den byl natolik nefunkční, že se pracovníkům registru podařilo odbavit pouze tři klienty. "Hlavní problémy v tyto dny spočívaly v tom, že v kartách vozidel chyběly téměř všechny potřebné údaje, které se tam musely a musí doposud doplňovat ručně, při tisku technických průkazů a osvědčení o registraci vozidla se spousta údajů nevytiskla a musela být dopisována na stroji, některé údaje nově zapsané do karty vozidla se ukládaly neznámo kam," popisuje zoufalý stav Pospíchal s tím, že nefungovaly telefony na helpdesk a ani běžné linky na ministerstvu nikdo nezvedal. Velkomeziříčský odbor dopravy vše řešil maximálním nasazením všech zaměstnanců.

"I za tohoto stavu, který byl velmi nepříjemný pro obě strany přepážek, zůstala pracoviště registru vozidel po celou dobu v provozu, což rozhodně nebylo pravidlem na všech úřadech zejména ve velkých městech. Návštěvníci byli již u vstupu do budovy, na pracovišti samotném, na webu města a v médiích upozorněni na aktuální stav registru vozidel a asi i proto jsem nemusel za celou dobu až dosud řešit žádný větší projev emocí ze strany klientů," oddychl si Pospíchal a dodal, že dnes už registr umožňuje běžný provoz, stále však nedosahuje ani kvality ani rychlosti systému předešlého: "Ke konci měsíce července je registr vozidel ve stavu, umožňujícím již běžný provoz, oproti původnímu registru vozidel je však práce v centrálním registru stále o asi 30% časově náročnější, vlivem chybějících údajů na kartách vozidel, které je třeba u každého vozidla ručně doplňovat. Ze strany poskytovatele aplikace CRV jde o velké selhání, které potom museli alespoň částečně napravovat pracovníci registračních míst a zejména je škoda, že až na základě jejich podnětů a připomínek byla aplikace CRV dovedena do funkčního stavu."

To, že zavedení nového registru zavání průšvihem, tušily všechny radnice v republice. První poradu k systému měli totiž až 6. června v Olomouci, i když se o změně aplikace vědělo nejméně rok. První skutečné školení ministerstvo poskytlo pouze jednomu zaměstnanci z Velkého Meziříčí, a to až 29. června, tedy v době, kdy starý systém vypnulo a nahrávalo data do nového. Vše ostatní řešili odpovědní lidé z ministerstva dopravy pouze elektronicky.

Nahoru
Caught at shutdown