Starosta připravuje Bílou knihu dopravy

darky-kniha-zavrena[1] – kopieSoupis hlavních dopravních problémů města, návrhy na jejich řešení a zevrubný popis všech kroků, které by k tomuto řešení měly vést, včetně popisu dosavadních prací.

Tak bude vypadat takzvaná Bílá kniha dopravy, kterou ve Velkém Meziříčí připravuje starosta Radovan Necid.


"Mým cílem je, aby v jednom dokumentu byla popsána místa, která jsou příčinou dopravních problémů ve městě. Navíc by to měly být opravdu ty nejklíčovější neuralgické body, jejichž odstranění by mělo dopad na celé území Velkého Meziříčí.," popisuje starosta Radovan Necid s tím, že postupné uvedení popisovaných řešení do života by takzvaně "odzátkovalo" dopravu ve městě.

Velké Meziříčí leží v údolí, na soutoku dvou řek a navíc je na objízdné silnici dálnice D1, v daném úseku jediné možné. To v praxi znamená, že jediný průtah městem ve směru Praha -Brno bývá velmi často ucpaný tranzitní dopravou. Dalším problémem jsou mosty přes řeky, resp. jejich průjezdnost. "Jsou to pomyslná úzká hrdla a přináší velké problémy," doplnil starosta.

O nejklíčovějších problémech jednala rada města spolu s experty z dopravního inspektorátu a úředníky z odboru dopravy a výstavby. Právě z názorů a stanovisek radních a dopravních odborníků chce starosta připravit seminář pro zastupitele. "Po podobně široké diskusi členů zastupitelstva pak jednotlivé body spolu s odborem dopravy sepíšeme do jednoho materiálu a ten pak pod názvem Bílá kniha dopravy zveřejníme. Zároveň bude sloužit jako návod pro postupné odstraňování problematických míst," řekl Radovan Necid.

Už dnes je jasné, že se dokument bude zabývat mostem na Vrchovecké ulici, který svým betonovým zábradlím znemožňuje řidičům odjíždějícím od místní polikliniky jakýmkoliv způsobem bezpečně vjet na hlavní silnici. Složitou křižovatkou je Třebíčská-Hornoměstská, kde se ve špičce kvůli odbočování vlevo z Třebíčské tvoří kolony. Navíc na ni navazuje úzký a starý most u Jelínkovy vily.

Dokument by se měl také zabývat vysokorychlostním tzv. dynamickým vážením kamionů, resp. tranzitní dopravy, která objíždí přes město dálnici kvůli úsporám za mýto. Z kruhových objezdů je dnes nejdůležitější okružní křižovatka na silnici 602 u odbočky na Dolní Radslavice. "Tyto dva případy ukazují, že se lze dohodnout s krajem, jako vlastníkem silnice 602. Moje nejnovější zkušenost z jednání s dopravním náměstkem hejtmana p. Liborem Jouklem je pozitivní. Oba popisované problémy přijal jako klíčové a slíbil významnou součinnost při jejich řešení. Už proto, že například v případě toho kruhového objezdu už město připravilo a zaplatilo projekt," doplnil Radovan Necid.

Dalším důležitým problémem jsou také přechody pro chodce a zastávky autobusů na silnici 602, zklidnění dopravy a parkování v Čechových sadech včetně řešení křižovatky u základních škol na Oslavické a Školní.

"Takových sporných míst najdeme mnoho. Proto jsem tu velkou diskusi radních a zastupitelů zahájil a proto mám také radost z toho, jak vstřícně se k našim problémům dnes staví kraj," uzavřel starosta Necid.

Nahoru
Caught at shutdown