Spotřebitelský ombudsman – boj proti šmejdům

Peterkova Zdenka 2013

Obecní živnostenský úřad, odbor Městského úřadu Velké Meziříčí informuje všechny občany o své rozšířené pravomoci, vykonává činnost spotřebitelského ombudsmana.

Spotřebitelský ombudsman je systém, který za pomoci kontaktních míst na obecních živnostenských úřadech v celé ČR a jejich spolupráce s nevládními neziskovými organizacemi umožní především seniorům efektivně, rychle a bezplatně se domoci spotřebitelských práv.

S cílem napomoci spotřebitelům, zejména seniorům, poškozeným praktikami některých prodejců při uzavírání spotřebitelských smluv mimo prostory obvyklé pro jejich podnikání v rámci hromadně organizovaných prodejních nebo nabídkových akcí (často realizovaných formou prodejních zájezdů), přišlo Ministerstvo průmyslu a obchodu se systémem a pravidly, která by měla napomoci spotřebitelům domoci se efektivně, rychle a bezplatně jejich práv.

Bližší všeobecné informace na webových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu naleznete zde.

Toto byla uvedena fakta, co to vlastně ve skutečnosti bude znamenat.

Samozřejmě kterýkoliv občan, nejen senioři se při svých problémech ve výše uvedené situaci, tj. při koupi zboží, zájezdu, léků na prodejních akcích, nejen formou prodejních zájezdů, ale i kdekoliv jinde, mimo prostory klasické prodejny rozhodnou pro reklamaci mohou se obrátit na obecní živnostenský úřad. Ten s nimi jejich problém projedná, sepíše protokol – spotřebitelský záznam a postoupí jej neziskové organizaci, zaměřené na ochranu spotřebitelů.

Je třeba, aby reklamující měl s sebou všechny doklady, které od prodejce dostal.

Z vlastní praxe mohu potvrdit, že touto problematikou se již zabýváme a nápomocna je nám poradna SOS – Asociace, která má sídlo v Brně, na ulici Mečová 5 a poskytuje rady a pomoc každou středu od 14.00 do 16.00 hod. v nové budově Městského úřadu, Náměstí 27/28, v prvním patře v kanceláři č. 4.

Setkáváme se s případy vážnými i měně závažnými a je proto třeba, aby každý spotřebitel byl při uzavírání smlouvy o koupi velmi opatrný a vědom si případných negativních důsledků. Pokud se však stane, že dojde k této situaci a je třeba reklamaci řešit je náš obecní živnostenský úřad připraven vždy pomoci.

Dostavit se může spotřebitel denně a to v pondělí a středu od 8.00 hod. do 17.00 hod., úterý, čtvrtek a pátek od 8.00 hod. do 13.00 hod., telefonické kontakty na webových stránkách Městského úřadu V.M.

Všechny tyto moje informace jsou tak trochu pokračováním článku „Velké Meziříčí vytáhlo proti šmejdům „ v týdeníku Velkomeziříčsko č. 22, když se nepodaří praktikám dnes tak populárních šmejdů zabránit a je třeba situaci řešit.

Zdeňka Peterková, vedoucí obecního živnostenského úřadu

Nahoru
Caught at shutdown