Na registru vozidel dostanou posilu
Napsal Lenka Peškova
Registr vozidel na velkomeziříčské radnici dostane posilu. Lidem by se tak mělo ulevit od dlouhého čekání.
O posílení odboru o jednoho pracovníka rozhodla rada města.
"Klienti, kteří v posledním roce navštívili pracoviště registru vozidel Městského úřadu ve Velkém Meziříčí, vyjadřovali stále častěji nespokojenost s dlouhými čekacími dobami na odbavení. Dle našich statistik narostla průměrná čekací doba na registru vozidel z asi 15 minut v roce 2011, až na téměř 40 minut v druhé polovině roku 2012 a v roce 2013 ještě déle. Velice výrazně se to projevilo při průzkumu spokojenosti klientů, který proběhl koncem května," popisuje neutěšený stav na registru vedoucí odboru dopravy Jiří Pospíchal s tím, že hlavní příčinou problémů je nová státní počítačová aplikace registru.
"Ačkoliv se jednalo o spuštění moderní aplikace, skokově vzrostla časová náročnost nutná k obsloužení jednoho klienta. Doba obsluhy klienta je stále asi o polovinu větší, než tomu bylo v minulosti při používání staré verze Centrálního registru vozidel (CRV). Za stejný čas je tak odbaveno méně klientů. Důvodem je nejen pomalejší verze nové aplikace CRV, ale i skutečnost, že se nepodařilo z původního CRV převést všechna data bez chyb. Data u vozidel je nutné kontrolovat a průběžně doplňovat, což prodlužuje dobu odbavení klienta," doplnil Jiří Pospíchal.
Posílení počtu zaměstnanců by ale mělo situaci velmi zlepšit. "Bude možné upravit provozní dobu přepážkových pracovišť tak, aby korespondovala s jednotnými úředními hodinami městského úřadu. Rovněž bude možné zajistit plnou obsazenost přepážkových pracovišť i v době čerpání dovolených. Výsledkem by mělo být zkrácení čekací doby na přepážkových pracovištích odboru dopravy a větší spokojenost klientů s poskytovanými službami," zdůvodnil rozhodnutí rady města starosta Radovan Necid.