Necid: Objíždění dálnice přes Velké Meziříčí je do listopadu nemožné, pokud stát navíc zvýší mýto, bude to katastrofa

josef kaspar

Pokud se v nejbližších měsících na dálnici D1 u Velkého Meziříčí vytvoří kolona, řidiči by měli na dálnici zůstat a neobjíždět ji přes město. Na souběžné silnici 602 totiž začala přímo ve městě oprava kanalizace a doprava bude velmi omezená. Řekl to velkomeziříčský starosta Radovan Necid s tím, že v tomto smyslu informuje i sdružení autodopravců ČESMAD Bohemia a prostřednictvím médií motoristickou veřejnost.

"Oprava kanalizace v ulici Karlov, tedy na výpadovce z města směrem na Brno, potrvá do 16. listopadu. Dopravní úřad povolil částečné uzavírky této silnice s tím, že vždy může být omezen maximálně padesátimetrový úsek. Průjezd zde bude řízený přechodnými semafory. Očekávám tedy kolony," popsal dopravní omezení starosta Necid.

Kanalizace pod silnicí 602 musí projít opravou zejména kvůli plánované rekonstrukci silnice. Tu má zahájit její majitel, Kraj Vysočina, už příští rok. "Proto chceme mít kanalizaci opravenou, aby se nová silnice nemusela později znovu rozkopávat," vysvětlil starosta. Radovan Necid vyzval motoristy, aby pokusy o objetí dálnice přes Velké Meziříčí nezhoršovali dopravní situaci ve městě. "Řidiči si nijak nepomohou. Pokud naše město zahltí auty, počkají si v koloně rozhodně déle, než kdyby na dálnici zůstali, zelená svítí přesně minutu a červená déle, přesně 100 vteřin," prohlásil starosta Necid.

Velké Meziříčí patří mezi města u dálnice, která mimořádně trpí kvůli objízdné trase. Silnice 602, která protíná město ve směru Praha-Brno, totiž vede souběžně s dálnicí. Využívají ji tedy nejen řidiči pro objetí nehod a uzavírek na dálnici, ale například i kamiony kvůli úspoře za mýto. "V současné době provádíme ve spolupráci s obcemi, které na silnici 602 v okolí leží, rozsáhlé sčítání nákladní dopravy tak, abychom dokázali přesně určit počty kamionů, které kvůli mýtu dálnici objíždí. Zároveň jsem ale upřímně zděšený nápadem ministerstva dopravy sazby mýta opět zvyšovat. Už několikrát jsem spočítal, že z českého mýta má zisk pouze rakouský provozovatel, který navíc odvádí daně ve Vídni a český stát získává s trochou nadsázky méně, než za kdysi platné dálniční známky. Absolutně tedy nechápu, proč by se mělo mýto zase zvyšovat. Jediným důsledkem bude, že čeští zákazníci prostřednictvím mýta zaplatí vyšší zisky rakouské firmy a velkomeziříčští občané si s kamiony užijí zase o trochu více," zlobí se Radovan Necid a dodává: "Zatímco obce a kraj dnes intenzivně spolupracují na tom, aby vymysleli, jak svými omezenými možnostmi tuto situaci alespoň zmírňovat, stát nám naopak vymýšlí nové nepříjemnosti. Zvýšení mýta je jednou z nich."

Nahoru
Caught at shutdown