Uzavírka Karlova v prvních dnech přinesla komplikace, dnes už doprava běží hladce

uz karlovUzavírka průtahu Velkým Meziříčím po prvním týdnu provozu přinesla dílčí problémy.

Řidiči si stěžovali zejména na zmatky v první den uzavírky a lidé, kteří bydlí na Karlově, měli problémy dostat se domů.

„Na stavbě jsem byl osobně každý den a zároveň denně odpovídám zhruba na deset připomínek či dotazů s uzavírkou spojených,“ popisuje reakce obyvatel starosta Radovan Necid. Podle něj byl nejvážnější problém s tím, že technika firmy, která opravu silnice 602 na Karlově provádí, zatarasila večer po skončení prací některým obyvatelům Karlova přístup do domů. „Zaměstnanci firmy byli okamžitě poučeni a firma se zároveň obyvatelům Karlova naším prostřednictvím omlouvá a omluvila. Nemělo by se to opakovat,“ řekl starosta.

V pondělí, kdy se silnice zavírala, měli také lidé z této lokality problémy s policií. „Způsobené tím, že například trvalé bydliště měli v občance napsané jinde, než by bylo třeba. Policie jim pak nevěřila, že zde bydlí a musí tedy stavbou projet. I to je ale už postupně vyřešené,“ prohlásil Necid a dodal: „Policie tam byla zejména kvůli tranzitní dopravě, protože řidiči z Brna a Prahy, kteří nezaznamenali uzavření Karlova, se pokoušeli hlavně dopoledne do stavby vjet. Padlo několik pokut a odpoledne už to nebylo nutné.“ 

Někteří řidiči a obyvatelé se také podivovali nad tím, že ačkoliv je v první etapě uza

vírky uzavřena jen polovina Karlova. Stavaři zbrousili celou první etapu, která je rozdělena na dvě části, aby se frézovací souprava nemusela vracet a v úseku od ulice K Buči po odbočku na Dolní Radslavice budou probíhat některé přípravné práce. Na Karlově neprobíhá jen oprava silnice, ale celé ulice, včetně chodníků, obrubníků a veřejného osvětlení. Tyto práce probíhají souběžně s opravou silnice a je tedy třeba terén připravit předem.  První etapa a zvlášť její první část je pro obyvatele a pro řidiče nejnáročnější.

„Z dalších připomínek, které se mi sešly, můžu jmenovat například postesknutí nad délkou objížďky pro ty, kdo nemohou jet na dálnici. Tato objížďka vede přes Martinice a Osovou Bítýšku. Lidé se také pozastavili nad tím, že loni se na Karlově dělala kanalizace a zda se to tedy nemohlo udělat naráz letos,“ vyjmenoval Radovan Necid. Délka objížďky mimo dálnici je nutná, jinudy totiž žádná objízdná trasa nevede. A je také hlavně pro náklaďáky. Radnice s dopravním inženýrem a krajským úřadem situaci dlouhodobě připravovali a hledali nejlepší řešení. „Je třeba mít stále na paměti, že lidé, kteří se tím problémem zabývají, jsou především Meziříčáci. Nemají přece v úmyslu Meziříčákům a tedy i sobě, komplikovat život, ale naopak,“ připomněl Radovan Necid s tím, že místní postupně objevují i lokální objízdné trasy. „Všechny objízdné silnice a uličky po skončení uzavírky pak přiměřeně opravíme.“ Loňská oprava kanalizace byla záměrná. „Kdybychom letos na Karlově ještě opravovali kanalizaci, byla by uzavírka o dva měsíce delší a sotva bychom to stíhali,“ vysvětlil starosta Necid. Navíc komunikaci opravuje Kraj Vysočina a kanalizaci Svaz vodovodů a kanalizací, tedy dva různí vlastníci. Město opravuje chodníky, zálivy, přechody a veřejné osvětlení.

Ten také znovu vyzval všechny řidiče k ohleduplnosti. „Je jasné, že tak velký zásah do dopravy v našem městě přinese zpočátku problémy. Nikdo neumí dohlédnout do všech situací a je především na nás, kteří zde bydlíme a jezdíme, abychom si vzájemnou ohleduplností pomohli. Podle mých zkušeností jsou největší komplikace v prvních dnech, než se s novou situací sžijeme a čeká nás ještě tři zásadní změny v dopravě a to vždy po dokončení a na začátku každé etapy,“ uzavřel starosta a dodal: „Přesto se za potíže svým sousedům omlouvám a ujišťuji je, že až do konce uzavírky budeme stále připraveni vzniklé problémy operativně řešit.“ 

Radnice také spustila speciální dopravní sekci na městském webu, kde lidé najdou nejen aktuální informace o postupu prací, ale zejména dopravní a organizační informace. 

Nahoru
Caught at shutdown