Město bude mít klikací rozpočet a další moderní webové služby
Napsal Lenka Peškova
Komunikace s velkomeziříčskou radnicí bude pro obyvatele města opět jednodušší. Město uspělo se žádostí o evropské peníze na rozšíření a vylepšení svých elektronických služeb. Velké Meziříčí tak bude mít nejen klikací rozpočet, ale například i elektronickou úřední desku na Náměstí a elektronické dotazování na inženýrské sítě k jejich správcům.
"Už dnes lidé mohou pomocí našeho webu například hlásit závady technickým službám, chatovat se starostou, sledovat online stav vyřizování svých dokladů, psát své podněty do elektronické knihy přání a stížností, rezervovat si pódium na Velkomeziříčském kulturním létu a podobně. Tyto služby budou napříště spojeny do takzvaného Portálu Občana, který budeme tvořit tak, aby byl co nejjednodušší na obsluhu a uživatelsky příjemný," říká starosta Radovan Necid. Na Portálu občana nově přibude i klikací rozpočet, kde by lidé měli najít nejen aktuální stav výdajů a příjmů radnice, ale hlavně jednotlivé položky výdajů. "Jde o jeden z nejúčinnějších nástrojů transparentnosti radnic," pochvaluje si starosta Necid.
Na Náměstí bude instalována elektronická úřední deska. Ta nejenže umožní lidem hledat a číst dokumenty na velké dotykové obrazovce, ale pomocí webové aplikace umožní zájemcům i odběr novinek přímo ve svém počítači.
Každý, kdo potřebuje vyjádření správců sítí, tedy vodáren, plynáren, telefonu a podobně, ocení také připravovanou aplikaci, která umožní jednoduchým postupem oslovit tyto správce naráz přímo z městského webu. Odpadne tak zdlouhavé dopisování s nejrůznějšími institucemi a podniky. "Tuto službu chceme zavést na základě dlouholeté poptávky obyvatel v celém území našeho regionu Velkomeziříčsko. Služba umožňuje veřejnosti podání žádostí o vyjádření k existenci inženýrských sítí jejich relevantním správcům prostřednictvím odkazu z webového portálu. Žádost ve standardizovaném formátu a s jednoznačnou lokalizací zájmového území je aplikací vygenerována pro příslušné správce inženýrských sítí a připravena k rozeslání svépomocí (poštou nebo osobně) nebo automaticky elektronickou formou těm správcům inženýrských sítí, kteří jsou příjemci elektronických žádostí," popsal vylepšení vedoucí odboru vnitřních věcí radnice Josef Švec.
Které elektronické služby jsou na webu města již dnes a budou spojeny do nového Portálu Občana:
- Kniha přání a stížností
- Ztráty a nálezy
- Chat se starostou
- Objednávání na dopravní a správní agendy
- Stav vyřízení průkazů
- Váš názor
- Mapové služby pro obyvatele území ORP
- Hlášení poruch a závad (Technické služby)
- Hlášení poruch a závad byty
- Informační centrum
- Novinky na email
- Partnerské projekty
- Virtuální prohlídka města
- Turistický portál
- Propojení se sociálními sítěmi
- Kalendář akcí
- Katalog firem
- E-shop
- Rezervační systém Kulturní léto
- Fotogalerie
- Kroniky
Které služby bude Portál Občana obsahovat nově:
- „Klikací rozpočet"
- Vyjádření o stavu průběhu sítí