Město se chystá na dopravní problémy kvůli dálnici
12. 11. 2018Kamiony by měly zůstávat na dálnici i v případě dopravního kolapsu. Plánovaná krajská oprava opěrné zdi u Motorpalu s úplnou uzavírkou Vrchovecké ulice se odkládá. Tak popsal starosta Josef Komínek dvě první opatření, kterých chce město dosáhnout a jež mají zmírnit dopady plánované opravy úseku dálnice D1 a mostu Vysočina nad Velkým Meziříčím v příštím roce.
„Co nejdříve se chceme sejít se státními orgány, abychom vše projednali. Například i objízdné trasy, které nejsou dnes ještě přesně stanoveny," řekl Josef Komínek s tím, že jedna z objízdných tras povede pravděpodobně přes Lhotky. „Naším cílem je, aby v případě kolapsu do města nevjížděly alespoň kamiony," doplnil Komínek. Dodal, že krajští silničáři už také požádali o úplnou uzavírku Vrchovecké ulice, kde chtějí zrovna v době modernizace dálnice opravovat opěrnou zeď u Motorpalu. „Na to jsme zatím nepřistoupili, chceme, aby byla zachována průjezdnost alespoň jedním jízdním pruhem nebo aby se to z této kritické doby přesunulo na jindy," uvedl starosta Komínek.
Přestavba úseku 19 dálnice D1, tedy úseku mezi oběma velkomeziříčskými sjezdy včetně mostu Vysočina, by měla podle Ředitelství silnic a dálnic ČR začít v březnu a trvat až do října 2020. Bude probíhat vždy s uzavřením jednoho jízdního pruhu a svedením dopravy do jedné poloviny dálnice. Most Vysočina bude rozšířen a tyto práce budou také probíhat vždy v jednom pruhu. Je samozřejmé, že se nad městem budou na dálnici tvořit kolony a zácpy. Ve Velkém Meziříčí se tudíž dají očekávat významné dopravní komplikace.
Dálniční most je ojedinělý svými rozměry, výškou nad terénem i způsobem provedení. Nosnou konstrukci tvoří dva ocelové nosníky o celkové váze 6 tisíc tun. Pilíře jsou betonové. Výška mostovky je 77 metrů, délka přemostění činí 425 m. Jsou to vlastně dva mosty vedle sebe - pro každý směr jeden. Postaven byl v letech 1972-78.
Petros Martakidis
Martina Strnadová