Činnost odboru

Vedoucí odboru: Ing. Josef Švec
Tel.: +420 566 781 150
E-mail:
svec@velkemezirici.cz
Po kliknutí na jednotlivé kontakty se zobrazí další podrobnosti (na které budově je možné pracovníka zastihnout, číslo dveří kanceláře, tel. číslo, můžete poslat vzkaz...)
Úsek krizového řízení, spisovny
- zajištění provozu městského rozhlasu,
- zabezpečuje úkoly vyplývající ze zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, a prováděcích předpisů k němu, spolupracuje s HZS při zpracování krizového plánu ORP, plní úkoly týkající se hospodářských opatření při krizových stavech ze zákona 241/2000 Sb., spolupracuje s gestory v přípravě regulačních opatření, zabezpečuje úkoly vyplývající ze zákonů zajišťujících obranu státu a integrovaného záchranného systému,
- evidence ztrát a nálezů,
- spisovna – centrální ukládání vyřízených dokumentů do doby uplynutí skartačních lhůt,
- správa úřední desky.
Kontaktní osoba:
Lucie Brožová
Úsek správy, správy budov MěÚ, BOZP a PO
- zabezpečení agendy bezpečnosti práce, školení BOZP a PO zaměstnanců města,
- evidence předepsaných revizních zkoušek, provozních řádů kotelen,
- evidence pracovních úrazů a nemocí z povolání a jejich šetření,
- zabezpečení kontroly hasicích přístrojů a hydrantů v budovách úřadu, kotelnách a garážích,
- plnění úkolů stanovených obcím podle zákona o požární ochraně a souvisejících předpisů,
- zajištění správy budov, ve kterých sídlí úřad a kotelen v těchto budovách,
- nákup a údržba ostatní kancelářské techniky a kancelářských potřeb
- zajišťování inventarizace majetku správy úřadu,
- evidence osobních ochranných prostředků pracovníků úřadu a Městské policie,
- energetický management MěÚ,
- agenda Zdravého města a místní Agendy 21,
- spolupracuje s neziskovým sektorem.
Kontaktní osoby:
Václav Pacal
Jaroslava Machátová
Kateřina Koukolová
Josef Švec
Úsek informačních a komunikačních technologií
- zabezpečuje provoz a údržbu zařízení výpočetní techniky, tj. aplikačního software, hardware a správu počítačové sítě úřad, nákup a údržba výpočetní techniky
- udržování a aktualizace software dle vydávaných nových verzí, provádění záloh a kontrola jejich konzistence,
- monitoring provozu sítě a zajištění kontroly incidentů v rámci bezpečnostních nástrojů,
- zabezpečuje provoz a údržbu metropolitní sítě,
- zajištění elektronické podatelny, rozesílání elektronické pošty zaslané na centrální adresu úřadu jednotlivým vedoucím odborů,
- uživatelská podpora zaměstnanců úřadu a jejich školení v oblasti ICT,
- zajištění provozu metropolitní sítě a telefonní ústředny,
- zabezpečení provozu a údržby městského kamerového a dohlížecího systému
- zajištění provozu elektronického zabezpečovacího systému.
Kontaktní osoby:
Bc. Leoš Fňukal
Ing. Radek Novotný
Marek Vašulín DiS.
Josef Švec
Úsek podatelny
- vedení podatelny úřadu, provádění legalizace a vidimace,
- poskytování elektronických výstupů projektu Czech POINT,
- donáška a odnáška korespondence úřadu na Českou poštu, roznáška korespondence úřadu na území města Velké Meziříčí,
- rozdělování přijaté pošty,
- zabezpečení provozu a údržby frankovacího stroje,
- zajištění provozu telefonní ústředny úřadu,
- ztráty a nálezy klíčů.
Kontaktní osoby:
Lenka Petrová
Milan Fleck
Úsek evidence obyvatelstva
- plní úkoly obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
- zrušení údaje o místu trvalého pobytu podle §12 odst.1, písm. c) zákona č. 133/2000 Sb.
Kontaktní osoby:
Marie Štěpánková
Martina Peterková - zrušení údaje o místu trvalého pobytu podle §12 odst.1, písm. c) zákona č. 133/2000 Sb.
Úsek občanských průkazů a cestovních dokladů
- plní úkoly obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 269/2021 Sb. o občanských průkazech a zákona č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech, oba ve znění pozdějších předpisů, tj. zejména vydávání OP a CD, vydávání potvrzení o zadržení OP, při jeho neplatnosti, poškození, obsahu nesprávných údajů, při neoprávněně provedených změnách a došlo-li k podstatné změně podoby.
Kontaktní osoby:
Marcela Chmelová
Zuzana Špačková
Úsek matriky a státního občanství
- plní úkoly obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení, ve znění pozdějších předpisů, tj. zejména vedení matriky a vydávání matričních výpisů z knihy narození, manželství a úmrtí, kontrola vedení matričních knih a sbírek listin u matričních úřadů ve správním obvodu města, podpora a školení pracovníků matrik ve správním obvodu města,
- plní úkoly matričního úřadu stanovené zákonem č.133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
- plní úkoly obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 186/2013 Sb., o státním občanství České republiky, ve znění pozdějších předpisů,
- plní úkoly matričního úřadu stanovené zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
- plní úkoly obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 21/2006 Sb., o ověřování, ve znění pozdějších předpisů,
- poskytování elektronických výstupů projektu Czech POINT,
- plní úkoly vyplývající ze zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, ve znění pozdějších předpisů,
- organizačně a technicky zajišťuje přípravy a průběh voleb, místního referenda a sčítání lidu,
- vede evidence a vyúčtování pokutových bloků.
Kontaktní osoby:
Bc. Kateřina Komínková
Bc. Hana Ambrožová
Úsek agendy přestupků
- vede přestupkové řízení dle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, a to ve věci přestupků dle zákona č. 251/20016 Sb., o některých přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, a dále ve věci přestupků, které podle zvláštního zákona nebo tohoto organizačního řádu nespadají do působnosti jiného odboru úřadu či oddělení (přestupky dle zákona o střelných zbraních a střelivu, zákona o návykových látkách, zákona o právu autorském, zákona o střetu zájmů, zákona o právu petičním, zákona o obcích, školského zákona, zákona o občanských průkazech, zákona o cestovních dokladech, zákona o matrikách, jménu a příjmení, dále přestupky fyzických osob dle zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, aj.),
- vyhotovuje zprávy o pověsti pro potřeby soudů, policie, PMS, atd.
Kontaktní osoby:
Bc. Veronika Trojanová
Bc. Šárka Bradáčová
Pracovní doba | |
Pondělí | 8:00 - 17:00 |
Úterý | 8:00 - 13:00 |
Středa | 8:00 - 17:00 |
Čtvrtek | 8:00 - 13:00 |
Pátek | 8:00 - 13:00 |