Činnost odboru
Vedoucí odboru: Ing. Josef Švec
Tel.: +420 566 781 150
E-mail:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Po kliknutí na jednotlivé kontakty se zobrazí další podrobnosti (na které budově je možné pracovníka zastihnout, číslo dveří kanceláře, tel. číslo, můžete poslat vzkaz...)
Úsek krizového řízení, spisovny
- zajištění provozu městského rozhlasu,
- zabezpečuje úkoly vyplývající ze zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, a prováděcích předpisů k němu, spolupracuje s HZS při zpracování krizového plánu ORP, plní úkoly týkající se hospodářských opatření při krizových stavech ze zákona 241/2000 Sb., spolupracuje s gestory v přípravě regulačních opatření, zabezpečuje úkoly vyplývající ze zákonů zajišťujících obranu státu a integrovaného záchranného systému,
- evidence ztrát a nálezů,
- spisovna – centrální ukládání vyřízených dokumentů do doby uplynutí skartačních lhůt,
- správa úřední desky.
Kontaktní osoba:
Lucie Brožová
Úsek správy, správy budov MěÚ, BOZP a PO
- zabezpečení agendy bezpečnosti práce, školení BOZP a PO zaměstnanců města,
- evidence předepsaných revizních zkoušek, provozních řádů kotelen,
- evidence pracovních úrazů a nemocí z povolání a jejich šetření,
- zabezpečení kontroly hasicích přístrojů a hydrantů v budovách úřadu, kotelnách a garážích,
- plnění úkolů stanovených obcím podle zákona o požární ochraně a souvisejících předpisů,
- zajištění správy budov, ve kterých sídlí úřad a kotelen v těchto budovách,
- nákup a údržba ostatní kancelářské techniky a kancelářských potřeb
- zajišťování inventarizace majetku správy úřadu,
- evidence osobních ochranných prostředků pracovníků úřadu a Městské policie,
- energetický management MěÚ,
- agenda Zdravého města a místní Agendy 21,
- spolupracuje s neziskovým sektorem.
Kontaktní osoby:
Václav Pacal
Jaroslava Machátová
Kateřina Koukolová
Josef Švec
Úsek informačních a komunikačních technologií
- zabezpečuje provoz a údržbu zařízení výpočetní techniky, tj. aplikačního software, hardware a správu počítačové sítě úřad, nákup a údržba výpočetní techniky
- udržování a aktualizace software dle vydávaných nových verzí, provádění záloh a kontrola jejich konzistence,
- monitoring provozu sítě a zajištění kontroly incidentů v rámci bezpečnostních nástrojů,
- zabezpečuje provoz a údržbu metropolitní sítě,
- zajištění elektronické podatelny, rozesílání elektronické pošty zaslané na centrální adresu úřadu jednotlivým vedoucím odborů,
- uživatelská podpora zaměstnanců úřadu a jejich školení v oblasti ICT,
- zajištění provozu metropolitní sítě a telefonní ústředny,
- zabezpečení provozu a údržby městského kamerového a dohlížecího systému
- zajištění provozu elektronického zabezpečovacího systému.
Kontaktní osoby:
Jaroslav Hladík
Ing. Radek Novotný
Marek Vašulín DiS.
Josef Švec
Úsek podatelny
- vedení podatelny úřadu, provádění legalizace a vidimace,
- poskytování elektronických výstupů projektu Czech POINT,
- donáška a odnáška korespondence úřadu na Českou poštu, roznáška korespondence úřadu na území města Velké Meziříčí,
- rozdělování přijaté pošty,
- zabezpečení provozu a údržby frankovacího stroje,
- zajištění provozu telefonní ústředny úřadu,
- ztráty a nálezy klíčů.
Kontaktní osoby:
Lenka Petrová
Milan Fleck
Úsek evidence obyvatelstva
- plní úkoly obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
- zrušení údaje o místu trvalého pobytu podle §12 odst.1, písm. c) zákona č. 133/2000 Sb.
Kontaktní osoby:
Marie Štěpánková
Martina Peterková - zrušení údaje o místu trvalého pobytu podle §12 odst.1, písm. c) zákona č. 133/2000 Sb.
Úsek občanských průkazů a cestovních dokladů
- plní úkoly obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 269/2021 Sb. o občanských průkazech a zákona č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech, oba ve znění pozdějších předpisů, tj. zejména vydávání OP a CD, vydávání potvrzení o zadržení OP, při jeho neplatnosti, poškození, obsahu nesprávných údajů, při neoprávněně provedených změnách a došlo-li k podstatné změně podoby.
Kontaktní osoby:
Marcela Chmelová
Zuzana Špačková
Úsek matriky a státního občanství
- plní úkoly obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení, ve znění pozdějších předpisů, tj. zejména vedení matriky a vydávání matričních výpisů z knihy narození, manželství a úmrtí, kontrola vedení matričních knih a sbírek listin u matričních úřadů ve správním obvodu města, podpora a školení pracovníků matrik ve správním obvodu města,
- plní úkoly matričního úřadu stanovené zákonem č.133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
- plní úkoly obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 186/2013 Sb., o státním občanství České republiky, ve znění pozdějších předpisů,
- plní úkoly matričního úřadu stanovené zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
- plní úkoly obecního úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností stanovené zákonem č. 21/2006 Sb., o ověřování, ve znění pozdějších předpisů,
- poskytování elektronických výstupů projektu Czech POINT,
- plní úkoly vyplývající ze zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, ve znění pozdějších předpisů,
- organizačně a technicky zajišťuje přípravy a průběh voleb, místního referenda a sčítání lidu,
- vede evidence a vyúčtování pokutových bloků.
Kontaktní osoby:
Bc. Kateřina Komínková
Bc. Hana Ambrožová
Úsek agendy přestupků
- vede přestupkové řízení dle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, a to ve věci přestupků dle zákona č. 251/20016 Sb., o některých přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, a dále ve věci přestupků, které podle zvláštního zákona nebo tohoto organizačního řádu nespadají do působnosti jiného odboru úřadu či oddělení (přestupky dle zákona o střelných zbraních a střelivu, zákona o návykových látkách, zákona o právu autorském, zákona o střetu zájmů, zákona o právu petičním, zákona o obcích, školského zákona, zákona o občanských průkazech, zákona o cestovních dokladech, zákona o matrikách, jménu a příjmení, dále přestupky fyzických osob dle zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, aj.),
- vyhotovuje zprávy o pověsti pro potřeby soudů, policie, PMS, atd.
Kontaktní osoby:
Bc. Veronika Trojanová
Bc. Šárka Bradáčová
Pracovní doba | |
Pondělí | 8:00 - 17:00 |
Úterý | 8:00 - 13:00 |
Středa | 8:00 - 17:00 |
Čtvrtek | 8:00 - 13:00 |
Pátek | 8:00 - 13:00 |