Zlatý středník: Odborníci ocenili nové Velkomeziříčsko
3. 5. 2016Nové Velkomeziříčsko dostalo k prvnímu výročí své existence mimořádně hodnotný dárek.
V nejprestižnější profesní soutěži Zlatý středník se v kategorii Inovativní a netradiční forma firemní komunikace, elektronická média umístilo na 3. příčce. Zároveň bylo mezi čtyřmi nominanty na cenu Grand Prix – celková úroveň, elektronická. Soutěže se letos účastnilo 127 médií a periodik.
„Cena má pro nás o to větší význam, že v letošním ročníku soutěže se kromě Velkomeziříčska mezi oceněnými neocitl ani jeden městský či obecní zpravodaj, a to dokonce ani v kategorii, která je pro periodika veřejné správy přímo vyhrazená," řekla vedoucí redaktorka Velkomeziříčska Martina Strnadová.
Přihlášená média hodnotilo šest odborných porot složených z předních PR odborníků či majitelů firem. „Letos jsme navíc do každé poroty přizvali zkušeného grafika coby grafického supervizora. Záměrem je udržet nasazený vysoký standard grafického zpracování a poskytnout zpětnou vazbu přihlašovatelům nejen z obsahového, ale i grafického hlediska," vysvětlit Petr Langer, předseda Výkonného výboru pořádajícího PR Klubu.
Ocenění na galavečeru v Praze převzal Milan Dufek, jednatel Jupiter clubu, s.r.o., který Velkomeziříčsko vydává. „Děkuji především týmu, který Velkomeziříčsko připravil, spustil a provozuje. Dále vedení města a zastupitelům za podporu novému médiu," vzkázal přímo z místa Milan Dufek a dodal: „Hodnocení odborníků má pro mě osobně nejvyšší váhu. Proto mám z tohoto úspěchu tak velkou radost. Redakční rada Velkomeziříčska dostane hodnocení k dispozici a bude se podněty k dalšímu zvyšování kvality naší práce nejen zabývat, ale hlavně je spolu s redakcí co nejrychleji uvede do praxe."
Velkomeziříčsko dostalo ocenění Zlatý středník prakticky přesně po roce své existence. V kategorii Inovativní a netradiční forma firemní komunikace, elektronická média bylo zařazeno zejména proto, že Velkomeziříčsko dnes tvoří tři základní média. Prvním z nich je rozsáhlý webový portál Velkomeziricsko.cz, jehož těžiště tvoří zpravodajství z města a místních částí. Spuštěn byl v červnu roku 2015 a do dnešního dne (30. dubna 2016) publikoval 1850 článků (tedy zhruba 5 denně), z drtivé většiny původních redakčních zpráv. Na web navazuje facebooková stránka Velkomeziříčsko s 478 aktuálními odběrateli.
Druhým médiem je týdeník Velkomeziříčsko, což je e-mailový newsletter, který přijde každou středu v 8.00 ráno každému, kdo se k jeho odběru na webu Velkomeziricsko.cz zaregistruje.
Každou první středu v měsíci pak lidé ve Velkém Meziříčí a jeho místních částech dostanou zdarma do svých poštovních schránek tištěný měsíčník Velkomeziříčsko, který shrnuje nejdůležitější dění za uplynulý měsíc a přidává původní publicistiku – rozhovory, komentáře, lifestylové a společenské články. Čtenáři v měsíčníku najdou také avíza kulturních a společenských akcí v nejbližším měsíci.
Redakční radu Velkomeziříčska tvoří respektované osobnosti veřejného života, které nejsou nijak propojeny se zastupitelstvem. Redakční rada je také jediným subjektem, který může do obsahu Velkomeziříčska zasahovat a zároveň je jediným odvolacím orgánem proti rozhodnutí vedoucího redaktora. Rada vydala už před rokem Statut Velkomeziříčska, který tvoří soubor pravidel pro tvorbu obsahu. „Způsob práce redakční rady je jednou z příčin toho, že se z Velkomeziříčska dnes stal vysoce profesionální produkt, který má jediný cíl – informovat obyvatele Velkého Meziříčí o tom, co se ve městě a jeho okolí děje," řekla vedoucí redaktorka Martina Strnadová.
Profesní soutěž Zlatý středník se poprvé uskutečnila v roce 2002, letos proběhla už počtrnácté. Hodnotí firemní periodická i neperiodická média určená k reprezentaci společnosti, prezentaci výrobků a služeb vůči zákazníkům, obchodním partnerům nebo zaměstnancům. Dále hodnotí i původní české texty a PR texty otištěné ve firemních tiskovinách či ve veřejných médiích. „Zlatý středník je nejdéle působící, nezávislou a renomovanou soutěží, jejíž ocenění něco znamená," říká Petr Langer, předseda profesního spolku PR Klub, který soutěž pořádá. „Naším cílem není ocenit bezhlavě a průřezově všechna periodika, aby si k nám jejich výrobci pro diplom přišli i za rok. Chceme oceňovat opravdovou kvalitu, čemuž odpovídá nejenom složení porot, které tvoří velmi zkušení pracovníci převážně z oblasti public relations, ale nakonec i to, že vedení PR Klubu do jejich verdiktu v žádném případě nezasahuje," dodává s poznámkou, že na rozdíl od jiných soutěží v oboru, které jsou více než cokoliv jiného podnikatelskými projekty, není primárním cílem PR Klubu jako neziskové organice generovat soutěží zisk, ale dlouhodobou hodnotu.
http://www.velkomeziricsko.cz/zpravy/2029-zlaty-strednik-odbornici-ocenili-nove-velkomeziricsko